close

牛排.jpg  

特別感謝!!! Lindsay 跟Alber提供他們專門的食譜!!!

以下附上英文原文,如果有不信任我翻譯的人也可以看看喔!!

Cooking steak is really fast and easy!

STEP 1: Buy a steak... Any kind is good, make sure there is some fat on the meat!

STEP 2: Season steakwith salt and pepper and garlic. Massage into the meat... DO NOT be afraid to touch the meat with your hands... Give the steak a good massage... This is the trick!

STEP 3: In a large pan, melt butter and olive oil together

STEP 4: Once the pan is really hot,add steak. Let the first side brown quite a bit before turning over.

STEP 5: Once the steaks are brown on both sides, Cut small slits in the meat so you can see the inside... If they are cooked enough for you, then you are done... If they are too pink inside, cook a bit longer.

STEP 6: If you want to put A1 or BBQ sauce on, the end is a good time...

STEP 7: Eat and enjoy! :)

 

另外,此食譜為我朋友所有,如要轉載,拜託讓我知道一下喔!!


說到牛排,那可真是我的最愛呀!!XD

可是說真的,在我吃到自己做的,只搭配海鹽的牛排之後,有種驚為天人的感覺...

我之前吃的都是什麼!!!!那叫肉片!!不是牛排!!!

其實自己在家也有自己的牛排食譜,甚至牛排每面要煎幾分鐘幾秒鐘都有自己規定

好友Allen也有提供他寶貴的牛排食譜(真是太感謝你了~~~親)

只是這次,想問問美國人他們是怎麼弄這道簡單的料理的XD

又說到我的兩個美國朋友,Alber跟Lindsay,在聖誕節跟萬聖節,都給了我跟雷森好棒的回憶

各式各樣從來沒聽過沒看過的異國大餐,頓時讓人有種:我真的在台灣嗎?     的感覺

Alber是個很棒的廚師,他甚至自己帶了自己習慣的平底鍋來台灣XD

Lindsay自從聖誕節收到一個大同電鍋禮物後,玩的不亦樂乎到現在

剩下一個月,他們就要回美國了,這一年多的友情,謝謝他們的貢獻,也要努力維持下去!!

就算我們之間隔了好遠好遠>"<!!!!!

另外,謝謝Look學長點餐!

讓我有了動力跟想法繼續畫下去!!

 


對了對了

之前有看過我畫的公主王子四格的人

牛排食譜圖有一張改版是給你們的XD

牛排(另外有人).jpg  

arrow
arrow
    全站熱搜

    Zoey 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()